Francja - Lazurowe Wybrzeże

Czerwone skały Lazurowego robiły niezapomniane wrażenie

Cannes i słynny Hotel w którym zawsze mieszkaja gwiazdy kina.

Ach te kolory.

Po zjechaniu z Andory znów wjechaliśmy na autostradę wzdłuż wybrzeża Morza Śródziemnego. Ten odcinek autostrady był dla nas najtrudniejszy, wieją tam super silne wiatry i naprawdę trzeba mocno trzymać kierownicę. Sienka jest szczegolnie na boczne wiatry podatna więc nie przesadzaliśmy z prędkością.

We Francji spaliśmy na dwóch campingach. Pierwszy to był własciwie tranzytowy i były tam miliony Francuzów. Niedaleko Adge, cała Francja chyba jeździ tam na wakacje. Nie polecam szukania w tych okolicach noclegu w sierpniu. Drugi camping znalezliśmy na lazurowym wybrzeżu, w polowie drogi pomiędzy Cannes i St. Tropez niedaleko Frejus. Też wszystko było pełne wakacjujących Francuzów ale zdecydowaliśmy się na camping kilka kilometrów od morza (w każdej większej miejscowości wzdłuż morza są punkty informacji turystycznej gdzie podają na których campingach są jeszcze wolne miejsca) Dobrze zrobiliśmy. Spokój i cisza i bez tloku a jeszce do tego o polowę taniej niż trochę bliżej morza. W końcu tam moglismy sobie wypoczac. A przy okazji robilismy sobie wycieczki do Cannes, Nicei i St. Tropez.

Bardzo podobala nam się Nicea - ma swój niepowtarzalny klimat i będac tam trzeba koniecznie zjesc kolację w jednej z dziesiatków restauracyjek na wolnym powietrzu przy murze obronnym niedaleko plaży. Cannes nas nie zachwycilo, fakt że być może za dużo sie spodziewaliśmy, za to w St. Tropez naprawdę jest na co popatrzeć. Setki milionerów przyplywa tam na swoich wspanialych jachtach. Takich samochodów i takich jachtów nigdy w życiu nie widzielismy.! Ale klimacik też jest tam fajny, zwlaszcza wiczorem. Warto pojechać. A propos jechania, na Lazurowym sa największe korki jakie w życiu widzialem. Przejechanie z Cannes do Nicei zajęło na 1,5 godziny s to tylko ok. 30 kilometrów. Jak ktoś chce jechać tylko od jednego miasta do drugiego nie zwiedzając nic po drodze polecam autostradę, ta sama trasa 15 minut. Warto nawet zapłacić te kilka frankow.

Samo wybrzeże naszym zdaniem najpiękniejsze jakie w życiu widzielismy !!! :))

Nasze campingi:

A woda była taka przezroczysta

Nicea

Kino w Cannes.

Saint Tropez nocą. Jachty milionerów.

Każdy chce być gwiazdą :))